Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Rozebírání motora

1.) Vyjmutí motoru z rámu
Sundáme vše, co zakrývá motor. To znamená zadní blatník, kryt karburátoru. Při Mustangu netřeba dávat dolů nic. Odpojíme výfuk a koleno výfuku. Odpojíme lanko zadní brzdy a povolíme kříž stupaček. Při tom je dobré opřít motorku o zeď. Když máme dole stupačky, tak vypustíme olej jako při výměně převodového oleje. Pak odpojte přívod paliva od karburátoru, čistič vzduchu, rozpojte řetěz nebo povolte rozetu a napínák a shoďte řetěz a pak ji po odmontování krytu zapalování, dejte pryč. Při demontáži krytu, odpojte lanko spojky a odpojte kabelu od magnetu a dejte dolů koncovku ze svíčky. Pak povolte zbývající dvě šrúbky, co ho ještě drží v rámu. Nejprve vyberte ten, což je blíže k zadnímu kolu a pak se postavíme nad motor, chytneme za hlavu válce a vytáhneme i druhou. Přidržíme jej v rámu a druhou rukou ho chytíme za štartpáku a opatrně ho vyjmeme z rámu a položíme na pracovní stůl.

2.) Demontáž všeho nepotřebného.

Táááák! Motor už je venku a nyní odmontujeme vše nepotřebné. To znamená kryt spojky, spojku, sekundární kolečko, zapalování, řetězové kolečko a štartpáku. Kryt dáme dolů po odšroubováním šesti menších a jedné větší šroubky. Spojka je jedna z najblbších věcí na pionýrů. Ale na internetu (wiku.ic.cz) jsem našel super recept na rozebírání a skládání spojky. Vezmete vidlicový klíč 8-10.Stranou 8 se opře o karter a strana 10 se položí na podložku segerky. Opřete se o klíč levou rukou a pravou pomocí šroubováku vyloupne segerku ven a klíč povolíte. Toto se opakuje 5 krát. Pak se vyberou lamely is medzilamelou a krytem s primární řetězem. Teď vám tam zůstalo primární kolečko a spojkový koš. Ten vybereme tak, že poohýbame plíšky pojistky matice a trubkovým klíčem (14 ") jej povolíme a dáme pryč. Pak třeba povolit matici primárního kolečka. Zde se musí zablokovat klikovka a to tím způsobem, že povolíme matice na hlavě válce, sejmeme hlavu a válec . Pod píst dáme hadr a necháme jej zapřít se o karter. Vezmeme 19 "klíč a povolíme matici, vybereme fédrovu podložku. A tady se bez stahováku primárního kolečka neobejdeme. Buď se použije univerzální stahovák, nebo si jej vyrobíme. Lepší je univerzál. nasadíme a utahováním nám kolečko vyskočí. Tak! Na levé straně je všechno dolů. Teď na pravou stranu. Tam se pouze povolí držáky statoru a stator zapalování se vybere. Tak se zase zablokuje klikovka jako s tím primárním kolečkem a povolí se šroub, co drží váčku a stator a místo ní se tam dá osmička šrubka a utahováním rotor sleze. Nakonec se vyklepe takové válečky z úchytů motoru. Jeden je v horním a jedno v dolním oku úchytu.

3.Rozoberanie
Na to potřebujeme stahovák klikovky. Nasadí se a utahováním matic se motor začne rozlézají. Třeba dávat pozor aby se motor nekříží a rozlézají se rovnoměrně. Když to máme napůl, vše vyjmeme, očistíme a dáme zpět. Mezitím vyměníme to kvůli čemu jsme to rozberali.