Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 
 

Karburátor

1.) Rozebrání

Karburátor odmontujeme z motoru po demontáži krytu nad ním. Pak odpojíme přívod paliva (nezapomeňte zavřít kohoutek na nádrži) a čistič vzduchu. Když to máme, povolíme dvě šroubky držící kolínko karburátoru a po povolení vyšroubovat posuvník a vezmeme si karburátor na pracovní stůl. Nyní povolíme šroubky na víčku plovákové komory (to, kde je připojena hadička od benzínu). Pozor aby vám po vyjmutí víčka nevypadl takový kolíček, na kterém je plíšek na nastavení hladiny benzinu. Z víčka vyšroubovat jehlový ventil, který zavírá přívod paliva. Ten profoukne a dáme zpět. Z plovákové komory vyjmeme plovák a pak vyšroubovat tu jehlu, po níž se pohybuje. Na spodku plovákové komory já šrubka, kterou se to vybírá. Dále vymontovat trysky a šrouby na seřízení volnoběhu (je mezi tryskami).

2.) Čištění

Nyní vytřeme čistým hadrem dno plovákové komory a celý karburátor. Pak třeba pročistit kanálky a vzdušníky. Dobře je to vyfoukat stlačeným vzduchem nebo pročistíme vlasem z koštěte. Ještě jednou vše zkontrolujeme a profoukne. Trysky také jen profoukne. A ještě je tu taková záludný dírečky, která dává směs na volnoběh. Ja mezi spojem karburátoru s kolínkem a šoupátkem. Třeba se jen dobře podívat. Když se vám tato mini dírka zanese, tak vám to nebude držet volnoběh.

3.) Skládání
Když ho už máme čistý, začneme skládat. Našroubovat na své místo trysky a šrouby nastavení volnoběhu. Montujeme v pořadí delší tryska (hlavní), šrubka volnoběhu a kratší tryska (volnoběžná). Tak namontujeme do plovákové komory plovákovou jehlu. Nezapomeňte dát pod šrubku jehly těsnění. Zasuňte plovák a přišroubujte víčko. Nezapomeňte dát na víčko ten plíšek, kterým se nastavuje hladina a který zavírá ventil. Nyní ho můžeme namontovat zpět na stroj. Založíme filtr, hadičku od benzínu a zašroubovat posuvník. Před zašraubovaním zkontrolujeme polohu jehly, která se zasouvá do té dírky v karburátoru. Má být na druhém zářezu shora. Na třetím má být po výbrus válce, dokud se to zaběhne. Když bude na prvním zářezu, hrozí, že se vám to zadře. takže bacha na věc!

4.) Nastavení

Karburátor se na pionýrech nastavuje pomocí polohy jehly, kterou jsem již zmiňoval. Pro zopakování má být na druhém zářezu shora. Pak se ještě nastavuje hladina v plovákové komoře. Ta se nastavuje takto: Pustíme benzin do prázdné plovákové komory. Necháme ho natéct bez proplavení. Počkáme půl minutky a zastavíme přívod benzínu. Vyšroubovat víčko a stlačíme plovák na dno. Hladina benzinu má být za rovnou z vrškem plováku. Když je menší, ohneme ten plíšek, který zavírá ventil jemně výše. Pokud je větší, ohneme ho dolů. Velká hladina se projevuje i tečení benzínu zpod proplachovacího kolíku a karburátoru
1.) Tryska hlavní 2.) Tryska volnoběžná 3.) Šrubka nastavení volnoběhu 4.) Víčko karburátoru (jeho vyšraubovaním vyjmeme posuvník)